fredag 30 april 2010

Kakel, förstärkning och vab

I måndags tog jag med mig Ulle och tittade på bla kakel. Då vi nu har börjat med ytterväggarna så börjar det bli hög tid att bestämma hur väggarna ska se ut sen. Jag och Nicke kom överens om att jag ska titta, plocka ut det jag tycker är bäst och sen ska vi välja från det. Låter bra för mig ;)
*
Denna badrumsmöbel gillade jag skarpt. Rena linjer som resten av huset men ändå en mjuk sväng. Synd bara på priset - 19.000 kr. Det tycker jag inte det är värt att lägga på bara ett handfat med lite lådor. Suck. Men jag vill ha...
*
Kakel blev inte lättare det. För att inte tala om klinkers till hallen och tvättstugan där vi ska bestämma oss först. Men till köket har vi redan bestämt oss. Jippi. Ett beslut taget. Dessa var lite roliga och är kanske aktuella till tvättstugan. Synd att de inte fanns fler färger bara.
*
Denna tapet gillade jag. Tänkte den i sovrummet som fondvägg och sen måla resten i ljusgrått. Nickes kommentar blev bara ett "Nej". Vi får väl se...
*
I tisdags hann jag åka förbi huset och kolla hur det gick för far och Stig, vår spackelförstärkning. Far hade då hunnit ganska långt med att isolera ytterväggarna och Stig hade gett sig i kast med taket. Ska bli kul att se hur lång de har hunnit imorgon. Vi har faktiskt inte hunnit vara med och jobbat något på huset denna vecka för...
*
...vi har en prickis hemma. Jesper var hemma fredag-tisdag pga förkylning. Sen hann han bara gå 1,5 dag på dagis innan vattenkoppor dök upp. Det var lite väntat då vi visste att det gick. Som tur är mår han ganska bra. Ingen feber och inte så många koppor än.

Inga kommentarer: