tisdag 20 april 2010

Kvällsjobb

Ikväll har jag varit till huset och jobbat lite medan Nicke hade hemmatjänst. Jag tycker det är ganska skönt att röra på sig efter en dag på jobbet framför datorn medan Nicke tycker om att vara hemma efter en dags jobb med kroppen. Bra uppdelning alltså idag. Jag och far lastade av kärran, sen skruvade jag gips i hallen och tillsist blev det spackling i Jespers rum och datarummet. Det hinns med en del på bara tre timmar.
*
Några snabba uppdateringar:
-Vi har mätt fukt, som var ok, så nu kan vi börja med ytterväggarna.
-På måndag kommer förstärkning till spacklingen.
-All el är kopplad i kopplingsdosorna nu.
-Nu är innertaken färdiggipsade.
-Alla fönster sitter nu på plats.
*
Far hade varit och hämtat mer material idag.
Det blev virke, OSB-skivor och mer isolering.
Allt är till ytterväggarna.
*
En bild in mot köket.
Bara lite gips saknas i portalen.
*
Här syns det hur vi har satt LED i köket.
*
Vardagsrummets fönster.
*
Och kökets/matplatsens fönster.
Jag var så rädd att de skulle vara för stora,
men jag tycker nog det ser bra ut.

Inga kommentarer: