onsdag 14 april 2010

Jesper

Ibland tycker jag det är jobbigt att bygga och framförallt då det innebär mycket mindre tid med Jesper. Jag försöker iallafall göra något med honom varje helg men Nicke är vid huset nästan jämt känns det som. I påskas var vi ju hemma på lördagen. Efter frukosten satte vi oss i soffan med tidningen. Jesper bara tittade på oss. Det var jättekonstigt att inte åka iväg till mormor. Det tog en stund innan han accepterade att vi skulle vara hemma. Men det är ju som Nicke säger: Vi gör detta för honom. Vi vill att han ska få växa upp i hus istället för lägenhet. Hoppas bara vi verkligen kan flytta in i höst. Jag hoppas, hoppas, hoppas...
*
En ljuspunkt är att Jesper trivs så himla bra hos mormor och framförallt med Rickard. Utan dessa två skulle jag inte kunna vara med vid huset alls. De är både barnvakter, lekkompisar, restaurang och markservice. Tack !!!
*
Här är lite av de roliga saker vi gjort på sistonde.
* Här provar vi pärlor.
Plattan var så där men att göra halsband var poppis.
* Klart vi oxå är med och spikar på huset.
* Men leran utanför är himla kul.
*I lördags var vi iväg och badade.
Då fick vi sällskap av Arwid med mor och far.
Tror dock att lördagsgodiset och bilkörandet var lika kul.
*

Vilken tur att mormor har två datorer.
En måste ju jag ha för att:
"Titta på Blixten bildor"

Inga kommentarer: