lördag 1 augusti 2009

Luften gick ur

Jag måste säga att luften gick ur oss lite när grunden var gjuten. Jag har varit uppe och tagit ner formarna samt börjat städa undan virke men så värst mycket mer har inte hänt. Förra veckan blev det lite mer kul saker istället. Bla så åkte jag och Jesper och badade med Hanna och hennes två kottar. Vi lyckades pricka in en fin dag och hade det härligt. Sen har vi passat på att träffa kompisar och varit på 7-års kalas.

Denna vecka har jag som sagt varit på jobbet men jobbat...det vet i sjutton. Jag tror alla andra på företaget hade semester så jag satt nästan sysslolös hela tiden. Tur att det finns internet kan jag säga. Nicke har kört på som vanligt, och Jesper har varit hos mormor och morfar på dagarna då hans dagisavdelning var stängd och på den som var öppen jobbade ingen av hans fröknar. Kändes då dumt att låta han vara där i två veckor för att sen vara ledig i tre igen.

Idag var vi hem till mor och far för att fira min fars födelsedag. Det blev pizza och tårta. Gott, sa Jesper fast han syftade nog mest på lördagsgodiset. Nu ska jag pyssla lite med vår ekonomi kring huset. Gäller ju som byggherre att se till att byggledaren (far) håller sig inom ramarna ;)

2 kommentarer:

Åsa sa...

hejsan jo här är det bara bra väldigt trött och lite lätt utpumpad efter jobb veckan men det är bara att försöka hinna ta igen sig nu under helgen. hur är det med er själva då?

Malin Lj sa...

Kul att ni följer oss:) Jo, idag var en positiv dag, men det har inte varit alla dagar jag sett allt så positivt;) Men snart så borde bebis vara här! Kram