fredag 28 augusti 2009

Fredag - inte illa

På onsdagen blev det inget jobb gjort på huset eftersom det regnade hela dagen. Men igår och idag körde Nicke och far på som vanligt. Jag passade på att storhandla istället då det fortfarande är ont om "lättare låghöjds jobb" till mig.
*
Jag var iallafall upp och tittade en stund efter lunch.
Jag hade inte sett när alla takstolarna var på plats på tisdagskvällen eftersom jag åkte hem med Jesper på em.
Min första tanke var -Shit va stort.
*
Torsdagen ägnades till att sätta fast takstolarna, med stålband och träslår.
De måste ju oxå stå i våg och på rätt avstånd.
*
Under fredagen växte det fram en gavel på baksidan.
*
Nu känns det verkligen som att vi har kommit framåt. Det har ju hänt massor på dessa två veckor vi har varit lediga. Det är synd att vi börjar jobba igen. Skulle vilja ta ut mer ledigt för att komma ännu längre framåt. Min största rädsla är att detta kan dra ut på tiden hur mycket som hellst. Det är ju inte meningen att far ska bygga vårat hus själv men ibland är det svårt att bolla barn och jobb samt detta jätteprojekt. Tex så börjar jag med övertid mån-ons. Då måste Nicke hämta på dagis och då försvinner kvällarna. Men å andra sidan så måste vi tjäna pengar för att kunna ha råd att bygga. Livet är en balansgång ibland.

Inga kommentarer: