söndag 9 augusti 2009

Semester igen

Nu har vi tre lediga veckor. Gud så skönt. Vi satt och tänkte efter häromdagen och insåg att vi inte har haft sommarledigt ihop på fyra år. Nicke har ju bytt jobb tre gånger på fyra år så han har inte haft semester på länge. Och jag har sommarjobbat och varit barnledig.

Jag hade mer att göra på jobbet denna vecka. Skönt. Sen var det kul att träffa alla som varit borta sina fyra veckor. Men det var mer kul att i fredags säga "Vi ses om tre veckor." Ha, ha.

Vi började ledigheten på en gång. Jag slutade tidigt i fredags, hämtade Jesper, sen Ulle och därefter åkte vi till Vallby friluftsmuseum. Vi hade en helmysig eftermiddag bland djuren och gammelhusen. Ulle hade packat fikakorg med bla bullar. Mums tyckte Jesper. Jesper blev först livrädd för den stora galten vi hälsade på. Det förstår jag. Jag har aldrig sett en så stor gris. Men sen ville han inte gå därifrån. Vi fortsatte hem till oss, åt lite mat, lekte med Jesper tills han stupade i säng. Då dök Johan upp och vi satt ett par timmar och pratade.

I går delade vi på oss. Nicke drog med sig Danne hem till sina föräldrar för lite PS2 spelande, rally förstås, med sin far. Jag fick med mig Jeper och båda bröderna till Arboga där vi gick runt på medeltidsdagarna. Inte så mycket att se som jag hade hoppats, men är nöjd ändå. Vi bestämde oss efter lite velande att se riddarspelen. Det var inte bortkastat utan kul. Jesper var jätteduktig på att sitta still. "Ohhh mamma, hästen springer. Hästen springer fort. Mera" Vi kom inte hem förens vid 18. Jag hade ställt mig in på en tv-kväll eftersom jag var själv, men som tur var så blev planerna ändrade. Hanna dök upp vid 21 med en bag-in-box. Det blir ju inte så många tillfällen man kan sitta och prata helt ostört när båda har barn. Men det känns ändå som att man tar bättre tillvara på de gånger man då ses. Jag menar att det vi då pratar om känns mer viktigt och relevant. Det enda som blev fel är att efter en hel dag i stekande sol ska man inte dela på en bag-in-box. Mitt huvud värker idag ;)

Inga kommentarer: