onsdag 10 november 2010

Tapeter, kök och snö

Skäms på mig. En tanke med denna blogg är ju att använda den som dagbok och om jag inte skriver minst en gång i veckan... Hur ska jag då ha koll på vad som gjorts när? Måste skärpa mig. Här kommer iallafall en liten rundvandring i de rum som vi jobbat med sen sist.
*
 Hallen som nu har klinker men ej är fogad än.
*
Gästrummet är färdigtapetserat och golvet är på plats.
 Datarummet... Suck.
Alla andra tapeter vi valde har varit av typen Easy-up. Det har gått jättebra och smidigt att sätta upp för mig som inte tapetserat förrut. Men denna... Jag fastnade för den i en katalog och såg därför aldrig något prov. Den är silkestunn, allt spackel syns igenom, blir bubblor och veck på en gång samt att mönsterpassningen är skitjobbig. Jag provade med denna våd men far fick rycka in. Nu har han hållt på i två dagar och enda kommentaren var: "Den är väldigt besvärlig." Och detta är något min far inte brukar säga.
*
 Tapeten i sovrumshallen. Här saknas bara tre våder sen är även detta klart. Syns inte så bra här, men blommorna går i svagt grönt och lila. Nickes val men jag börjar gilla den skarpt.
 Köksstommarna och alla bänkar sitter på plats.
*
Min enda fundering är vad vi ska använda hörnhyllorna till.
*
 Det ser lite kul ut åt detta håll. Väldigt tomt utan kyl och frys.
*
I lördags blev Jesper magsjuk, vilket innebar naturligtvis att även jag blev det. Suck. Tur att han mådde så pass bra idag så han kunde gå ut en stund och leka i snön. Han stod länge vid fönstret igår och spanade på ovädret.

Inga kommentarer: