lördag 13 november 2010

Fredag i huset

Magsjukan är borta och hoppas nu vi håller oss friska. Vi har inte tid att vara sjuka något mer. Nickes nya jobb tar oxå det lite tid och innan han har lärt sig de nya rutterna så är det svårt för mig att få loss tid på eftermiddagarna. Kul är iallafall att han trivs jättebra.
*
Igår var jag till huset en sväng. Jösses kan jag säga. Denna vecka har det blivit fart på alla runt omkring. Både plattsättaren, rörmokarna och elektrikern har jobbat på. Det är superkul. Hoppas nu bara att vi kan hålla tempot uppe för jag vill så gärna fira jul i huset.
*
 Plattsättaren hade gjort klart det sista upp mot taken i båda badrummen. Det gör att allt kan sättas upp nu och första toan är på plats i lilla badrummet. Senare kom även duschblandaren och duschstången upp. Nu saknas det bara en vägg och ett handfat.
*
 Jag åkte till huset för att kolla upp hur möblerna skulle sitta i stora badrummet. Jag hade gjort en ritning i april/maj men ni vet hur det är med ritningar kontra verkligheten. Hi, hi. Det slutade med att jag flyttade allt 15 cm åt vänster, sänkte kommoden och drog in väggskåpen 20 cm. Jag insåg även att vi måste ha en smalare spegel och att vägglampan blev helt fel. Hoppas vi får byta ut lampan som vi köpte i juli och att spegeln går att kapa. Suck. 
* 
 Blandaren i köket är uppe och även avloppet är inkopplat.
*
Alla vägguttag utom ett är uppsatta (jag måste tapetsera där först). Och datarummet är färdigtapetserat. Det blev mycket bättre än jag trodde det skulle bli med dessa otäcka tapeter. Far har slitigt hårt med att få till "silkespapprena".
*
Jag glömde ta kort på värmepannan och förrådet men där är det inte riktigt klart än. Det väntas på någon form av plåt som ska läggas över avloppsbrunnen så ena benet på pannan kan stå där. Denna avloppsbrunn är ju bara som säkerhet ifall säkerhetsventilen på pannan löser ut så den har ingen daglig funktion. Men jag kan säga att det ser ut som en rörfabrik har exploderat inne i förrådet. Hjälp vad rör det har kommit upp på väggen. Måste ta kort på det så ni får se.

Inga kommentarer: