torsdag 27 maj 2010

Ont om tid...

Det var ett tag sen jag skrev och orsaken är tidsbrist. Och kanske lite slöhet. Det är lätt att hoppa över bloggen när annat ligger på. Det går framåt iallafall. Både med huset och annat. Fick för ett tag sen reda på att mitt konsultuppdrag blir förlängt igen. Skönt. Då vet jag vart jag ska efter semestern. Jesper har snart sommaravslutning på dagis och till hösten blir det en ny avdelning. Lite spännande tycker han. Nicke ser fram emot fyra långa veckors semester... Som ska användas till att bygga på huset ;)

I huset sitter snart alla gipsskivor uppe. Bilder får ni nästa gång. Det är en del skruvande kvar bara sen så är det momentet klart. Nu ska det "bara" spacklas lite till och sen så är det dags för att måla. vi ska se över golven oxå ifall det måste slipas eller spacklas något. Jisses. Det blir nog flytt i höst. Men jag ska inte säga något. En arbetskompis hade bara två veckor kvar innan de skulle flytta in i sitt nya hus när garaget började brinna... Som tur är inte huset men det blev rökskadat. Hoppas något sådant inte händer oss. Vi har varit väldigt förskonade från olyckor under hela bygget. "Ta i trä". Det värsta nu på ett bra tag var när Nicke körde in en bits i fingret när borrmaskinen slant. Aj.

Nej, nu lockar soffan och tvn.

Inga kommentarer: