fredag 14 maj 2010

"Cattas" inlägg

Trots allt klagande från mig så har vi faktiskt kommit en bit på väg med inredningen. Det är långt ifrån klart men nu börjar jag få en klarare bild över hur jag vill ha det i huset.
*
Vi har bestämt oss för dessa badrumsmöbler från IKEA. Allt annat jag har sett som jag kan tänka mig kostar runt 30.000 kr. Det är för mycket pengar. Detta blir bra. Det blir en annan kombination av skåpen men i denna serie och färg.
*
Jag har velat haft grönt i Jespers rum och fastnade för denna tapet som fondvägg och sen måla resten i samma gröna färg. Nu vägrar han höra talas om grönt utan vill ha blått. Hoppas denna finns i blått annars hamnar den i gästrummet. Å andra sidan tror jag den gör det ändå ;)
*
Denna tapet blir det i hallen. Vi har hela tiden pratat om vit strukturtapet och även om denna inte är det så gillar vi den skarpt. Står att det är vinyltapet ? Snygg är den iallafall.
*
Detta klinkers såg jag i ett reklamblad. Endast 59 kr/kvm. I måndags blev det beställt. Det är golv till tvättstugan och förrådet. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt men till detta pris så duger det alldeles utmärkt.
*
När det gäller parketten i resten av huset så vet jag inte än. Jag gillar den längst uppe till vänster. Kanske att den blir lite för grå. Man kanske ska ha lite mer som den under. Vet inte än...

Inga kommentarer: