måndag 13 juli 2009

Tro det eller ej men...

...på måndag så gjuter vi grunden. Vi är i princip helt klara nu med förarbetet. Det är lite småpyssel kvar att göra. Bla så ska jag märka ut på en ritning hur rören går där vi ska sätta upp innerväggarna. Det jag bara måste säga är att vi har lagt ner så otroligt mycket tid och arbete på denna grund. Allt detta arbete kommer inom en vecka att döljas av en massa betong. Jag kände nästan samma sak när vi lade på gruset. Alla hål, rör och fiberduk bara försvann. Nu kommer all armering, najning och rör att döljas. Suck. Jag visste inte att det var så mycket som skulle göras innan grunden stod på plats.

Så här såg det ut i lördags innan vi lämnade tomten. För skojs skull så lade jag ut samma bild igen där jag har, lite slarvigt, märkt ut vår planlösning.



1 kommentar:

Malin Lj sa...

Kul att det går framåt! Ni måste längta tills det är klart!

Tack för tankarna, känns faktist lite bättre när man vet att andra haft likadant och att det faktist går över och är värt varenda krämpa.

Aha, så Jesper kom 2 veckor för tidigt. Ja, vår får mer än gärna komma nu också...:)

Kramar