söndag 19 juli 2009

Sommarlov

Denna vecka har jag och Jesper haft sommarlov. Jag har en vecka till sen måste jag jobba två veckor, blä, sen har jag tre veckor till. Under de tre sista veckorna är även Nicke ledig. Jippi. En vecka gick fort. Vi har städat, varit hos morbror Micke (jag var ett par timmar på tomten och satte fast jordtråd på armeringsnäten), åkt buss för första gången, haft picknick i Vasaparken med Hanna och städat husvagnen. Vi har övertagit mina föräldrars gamla Kabe från 1978. Den är fortfarande väldigt fin och den är ju lite speciell för mig eftersom vi alltid var ute med den när jag var liten. När jag städade ur den i torsdags kändes det dock som att det var dags att sätta min prägel på den så jag slängde en del saker och i fredags fm var jag och Jesper till IKEA och köpte en del nytt.

I fredags åkte vi på minisemester med vagnen. Så fort Nicke kom hem från jobbet åkte vi. Vi ställde oss i Hallsta på Skantzö Camping. Vi hade lite tur för vi knep den sista elplatsen. Sen blev det dock lite surt för det visade sig att vårt kap, ett begagnat soltak som vi fått tag i till bra pris, var alldeles fel. Det var för stort för vår vagn. A-måttet felade på 1-1,5 meter. Suck. Vi kunde iallafall sitta under det nu men vi måste lämna tillbaka det och fixa ett nytt. Förutom det så har vi haft det himla skönt. Underbart att kunna koppla av och bara vara. På fredagskvällen fick vi besök av Danne. Under lördagen hann vi med mycket. Först tog vi en promenad till Åsby. Där hittade vi ett "buskträd" vi vill ha till vår blivande trädgård. Den hette Japansk blodlönn. Vi tittade oxå på bla kaniner på minizoo som ligger bredvid. Dagen fortsatte med besök av Farmor, Farfar, Farbror och två av kusinerna. Jepser, Tilda och jag gick ner till utomhusbadet och plaskade en stund. Middagen blev grillat kött som vi inhandlat på Åsby. Mums. Idag blev en ganska kort dag. Det hängde regn i luften så vi packade ihop och var hemma till lunch.

Nu har vi packat upp och tvättat, både kläder och oss själva. Snart ska vi sova för imorgon går vi upp kl 05. Vi måste vara på plats kl 07. Imorgon gjuter vi. Hoppas det går vägen.


Picknick i Vasaparken


Tvättar cykeln medan mamma städar vagnen

Tältet var jättesmidigt och bra för övrigt


Jesper, Tilda och jag i badet

Lördagkväll med korsord, patiens, kaffe och tänt ljus


1 kommentar:

Åsa sa...

tackar så mycket. det ser ut som ni har haft en trevlig liten semester med husvagnen. lycka till med grunden nu =)