tisdag 23 juni 2009

Midsommar

På midsommarafton hade vi en härlig dag. Först var vi upp till parken med packad fikakorg och nyinköpta filtar (såna med plast på undersidan, skitbra). Jesper ville inte vara med och dansa men när han hörde att det vankades godis så skulle han genast fram. Han blev så glad när han hittade en Zoo-ask i påsen. Vi hade uppehåll hela tiden men det började dugga när vi skulle packa ihop. Efter parken åkte vi upp till min bror Micke. Han hade för 20:e året i rad sin midsommarfest. Dessutom fyllde han år samt att vi firade en kompis som fyllt 40 några dagar tidigare. Eftersom det var lite jubileum så kom det kompisar jag inte träffat på länge. Det var jättekul. Vi stod och pratade om gamla midsommarfester och kom fram till att det är betydligt lugnare nu än för 10 år sedan samt att nu är det en massa barn med, och fler blir det ;) Men, hjälp vad det regnade till en början. Som tur var så sprack det upp och vi fick en riktigt fin kväll. Mormor och morfar tog med sig Jesper hem till sig när klockan blev runt 20 så jag och Nicke kunde stanna ända till kl 02. Tack. Tyvärr fick jag inte så många bra bilder från kvällen då jag pratade alldeles för mycket men titta på Micke, Rickard och Åsas bloggar. Där borde det komma ut några.


Dans kring stången i parken.


Här sitter några av oss och tittar på.
I bakgrunden ser ni Gilbert.

Här står några fler och tittar.




Detta tror jag Jesper tyckte var roligast.
Jaga bubblor med morbror Micke.

1 kommentar:

Malin Lj sa...

Hade varit kul o träffa alla, men nu blev det inte så, var på ön istället. Men jag tänkte på er alla som var hos Larsson:) Kram