fredag 4 februari 2011

Telia och sopor

Två saker som tydligen är väldigt svårt att få fungera är sophämtning och telefon. Sophämtningen var beställd from första januari. Vi har fortfarande inte fått första tömningen. Först var de bruna kärlen slut och vi fick vänta även på det gröna. I tisdags skulle det tömmas första gången. Nej, ingen sopbil kom till något hus. De hade strul och det blev på onsdagen istället. För alla utom oss som blev bortglömda. Det är väl så där med chaufförer... Rundorna går på rutin. De skulle fixa det under torsdagen. Idag ett nytt samtal då ingen hade kommit igår. Oj då, vi kommer på måndag. Får väl se...

Sen har vi Telia. Förstprovade jag att gå till deras butik. "Nej, här kan vi inte hjälpa till. Vi kan bara mobiler. Ring kundtjänst." Lite komiskt. Så sen i början av november har jag haft kontakt med kundtjänst. Och vad har det hjälpt? Inte ett smack. Problemet är att det är nybyggt. Tre offerter ska de ha skickat vid det här laget men ingen har kommit till oss. Då skyllde de på posten. Bra undanflykt. Strax före jul kom de ut från Relacom och kopplade in oss i skåpet. Det visste jag men enl kundtjänst dagen efter behövdes det fortfarande en offert på vad det skulle krävas för att koppla in oss i skåpet. Smart. Sen har jag fått olika besked varje gång. Jag var så arg en gång att jag skällde ut personen i luren. Tillslut fick jag iallafall hem en begäran om flytt av nummer från BBB till Telia. Då påpekade jag flera gånger att det även skulle flyttas till huset. Inga problem blev svaret. From första feb skulle det vara klart.

Vi hade ingen ton den första feb så jag ringde igen. Jo, numret var flyttat och låg... i lgh. Men huset då? Oj, det stod det inget om men det fixar vi under onsdagen. Inga problem. Ingen ton på onsdagskvällen. Nytt samtal. Numret finns i lgh. Ja, det vet jag men när flyttas det till huset? Svaret blev denna gång: "Vilket hus? Här finns det inget skrivet om det." Då började jag skratta. Nu ska de skicka ut tekniker för att... koppla in oss i skåpet. På tisdag nästa vecka. Tror ni det kommer funka? Inte jag.

Tyvärr måste vi ta Telia för att få internet och sen TV då det är bästa alternativet för oss. Men jag börjar tveka.

Inga kommentarer: