fredag 4 februari 2011

Småfix och lgh

Insåg idag att jag glömt bort det här ett tag. Det händer saker nästan varje dag i huset men det är ganska små saker. Som att socklar och foder kommer upp. Det är inte helt klart men snart så. Vi har även golvlister och trösklar nu. Dock inga in till badrummen. Några lampor har kommit upp samt en klocka, whiteboard och kalender i köket. Vilken skillnad det gjorde att få något på väggen. Men tavlorna får nog vänta ett bra tag. Jag vill ha allt annat klart och bo ett tag till innan, så vi är säkra på var de ska sitta. Annars blir det en massa hål i onödan. Två större saker har vi oxå fixat. Spisfläkten sitter på plats. Den är jag väldigt nöjd med. Sen blev det ett spontanköp till vårt sovrum. Det kändes lite tomt (betydligt större än i lgh) och vi hade ingen bra plats till våra böcker. Så det blev två bokhyllor.

Annars kämpar vi på med uppackning av kartonger och organisering av saker. Imorgon blir det dock en inköpsrunda. Förhoppningsvis kommer vi hem med ett badkar och handfat till lilla badrummet. Vi får se. Skulle även behöva köpa gardiner, då julgardinerna sitter uppe än, och några fönsterlampor och...

I onsdags var jag på banken och lämnade ifrån mig nycklarna till lägenheten. Kändes inte konstigt alls. Jag kommer inte sakna den :) Det enda skulle väl vara vetskapen att ifall något större händer som en vattenläcka såär det bara att ringa. Inte riktigt så lätt här i huset. I måndags var sista gången jag var in i lgh och min enda tanke var: Oj, vad slitet det är. Vi har inte tagit hand om den så bra de sista två åren. Kan bero på att vi alltid var här. Jag vet att köparna ska riva ut allt och renovera. Skulle vara kul att se vad de gör. Får kika in när vi är hos bror. MEN.. Vi har inte tömt garaget än...Vi har feb på oss...

1 kommentar:

Mattias Öberg sa...

Aha så ni har flyttat in i huset nu alltså! Grattis :) Lär pallra mig till Västerås och hälsa på dig någon dag Nicke, var ju ett tag sen :P