torsdag 22 juli 2010

Det ska va husvagn, del 4

Jag stormtrivs i husvagn. Det kan bero på att mina somrar som liten tillbringades på campingar. Och det är inte bara jag som trivs...
*
Jesper älskar att vara ute och i vagnen är vi det jämt.
*
God mat är en annan sak. På semestern unnar man sig lite mer. Här sitter vi i hamnen i Gränna och väntar på mat, som var jättegod. Stranden och campingen ligger precis bredvid.
*
Sen är det all tid man får ihop. Här ligger vi och vilar efter att ha gjort allt klart när vi kommit fram. Eftersom så mycket tid går åt till annat när man är hemma så är detta lyx. Jag menar nu inte bara huset, utan även det vanliga som tvätt och städning mm.
*
Jag har vaknat tidigare på mornarna än dessa sjusovare. Det är jobbigt med många nya intryck och frisk luft hela tiden. Denna stund på morgonen har jag suttit och läst i tältet. Bara jag och mina tankar. Guld värt.
*
På kvällarna har jag och Nicke löst lite korsord, tagit ett glas vin och bara pratat. Jag längtar tills nästa sommar. Nu blir det focus på huset. Vi ska flytta i höst !!!

Inga kommentarer: