onsdag 10 februari 2010

Värme, fönster, magsjuka och födelsedag.

Värme - Idag kommer vår rörmokare och installerar en tillfällig vattenberedare så vi kan slå på värmen. Sen får det stå på så det torkar ur lite samt att det blir behagligare att jobba.

Fönster - Nu har vi beställt fönster och altandörrar. De kommer från SP-fönster. Det blev lite diskussioner om säkerhetsglas i vardagsrummet. Vi valde att minska ner fönstren 10 cm för då slipper vi ha det och spar 6.000 kr. Vi var oxå valt ventilationen i fönstren. Det blir SPs egna spaltventiler. De fönster som inte ska ha ventiler samt altandörrarna kommer eventuellt redan imorgon. Resten den 25 mars.

Magsjuka - inte nog med att Jesper blev dålig i luftvägarna, i onsdags blev han magsjuk. Det spred sig och i söndags blev jag dålig. Och jag menar DÅLIG. Har inte varit magsjuk på säkert 10 år. Suck. Nu är det bättre men jag kan inte äta normalt än.

Födelsedag. - Jag har fyllt år. Igår faktiskt. Hela 29 stycken. Hjälp, bara ett år kvar till 30. Då måste vi ha huset klart så jag kan ha en jättefest.

2 kommentarer:

Malin Lj - Mamma till Walter sa...

Just ja, GRATTIS i efterskott! Har bytt telefon så alla mina födelsedags påminnelser är borta:( Men grattis iaf och krya på er allihopa!

Ja, nästa år får du ha en riktigt stor fest!!:D Kramar

Åsa sa...

Hejsan jo vi har diskuterat inflytningsfest. Men ser ut som det inte blir något.