tisdag 23 februari 2010

Innerväggarna är uppe

Idag satte Far, Nicke och Lars-Arne de sista skivorna på plats för innerväggarna. Eller nja, men bara på ena sidan. För innan vi fortsätter med isolering och nästa skiva så ska det dras el, antenner och tele. Jag sitter och kliar mig i huvudet med alla uttag och strömbrytare. Vi fick ännu mer huvudbry när vår elektriker föreslog att vi skulle köra på inbyggda LED-lampor i taket. Det låter väldigt bra ur bla energi synpunkt. Vi ska på studiebesök hos en av hans gamla kunder för att se hur det ser ut i verkligheten. Får se vad det blir. Far var och åkte skidor nu i helgen så vi byggde inget då men vi var upp i söndags och skottade en massa. Vilket jag för övrigt tror att halva Sverige gjorde. Mysigt med snö. Passade även på att ta lite kort.
*
Bild från vardagsrummet in mot sovrummen.
*
Ifrån vårt sovrum och ut mot "korridoren".
*
Till vänster vårt sovrum och till höger stora badrummet.
*
Från "korridoren" och ut mot vardagsrummet och köket.
Jag gillar verkligen den öppna planlösningen.
*
Nu ska jag sätta mig och fundera på elen. Det ska helst vara klart till imorgon men helt klart till helgen. Då ska vi nämligen börja dra rör och sätta upp kopplingsdosor. Det ska räknas en del på hur mycket som går åt oxå för det måste inhandlas före lördag. Imorgon är det jag som har byggtjänst. Nicke tar varje måndag och tisdag medan jag försöker ta onsdagarna. Jag förstår inte att klockan alltid hinner bli så mycket innan jag har ro att sätta mig ner med alla papper.

Inga kommentarer: