tisdag 2 februari 2010

Iskallt !!!

Vi har jobbat på som sjutton i helgen. Men det började hända saker redan i torsdags. Vi tog anbudet på ventilationen i onsdags och i torsdags kom de och fixade kanalerna som går på vinden. Sen blev det som sagt takplast och panel samt att jag började isolera på ytterväggarna. Det är så kul när man får mycket gjort på kort tid och allt bara flyter på. Det är klart att det händer saker hela tiden men detta var såna jobb att det blev stora ytor klart snabbt och det syns ju mer. Då tycker man att det har gått jättebra. Sen som Nicke sa oxå så har vi ju lärt oss en hel del under tiden som vi hållit på och vi behöver inte lika mycket "övervakning" av min far. Det är skönt att kunna ta tag i nått på egen hand och bara jobb på. Men jag måste bara klaga på vädret lite. Jag höll på att frysa ihjäl. Så fort jag stod still en stund och skar isolering så blev det iskallt. Det är himla fint med all snö men det räcker nu. Inser ni hur lång tid det kommer vara slask sen? Och det är likamed leråker vid huset. Suck.
*
Här syns ventilationskanalen. Just detta hål är till lilla badrummet.
Här syns oxå plasten vi satte upp i taket.
*

Här ser ni mitt jobb med isoleringen. Jag är klar med att sätta upp alla hela bitar.

* Det kommer dock ta en stund till men alla som ska skäras till.

*Här är vyn mot tvättstugan.

I söndags blev vi klara med plast och panel över tvättstugan och köket.
Visst börjar det se hemtrevligt ut?

*

Dock blev vi tvungna att sluta tidigare i söndags och ta en tur till barnakuten med Jesper. Det här vädret stället till det för hans luftvägar och denna gång räckte inte våra mediciner vi har hemma. Det var länge sen vi var tvungna att åka in men allt gick så bra och han var så himla duktig. Han pratade mest om klistermärket han fick. Sötnosen.

2 kommentarer:

Malin Lj - Mamma till Walter sa...

Fint det börjar bli! Stackars lille Jesper då! Skönt att det fixade sig snabbt och att ungar är som de är:) Kramar

Ullis sa...

Jo jag märkte att ni har det väldigt kallt hos er! Jag o Johan var o hälsade på i tisdagskväll när din far var där o arbetade o det var fan kallare inne i huset än utanför! =P

Kram