lördag 12 juli 2008

Ritprogram a´la stenåldern

Jag fick låna ett ritprogram av Johannes för att kunna rita upp huset i 3D. Han hittade det i gömmorna någonstans. Jag blev glad för även om det kanske var lite omodernt så kunde vi ändå få en känsla för planlösningen i 3D. Ha, ha. Trodde jag. Programmet hängde inte med alls när jag ritade, låste sig och det gick nästan inte att spara. Jag kollade närmare på skivan för att leta årtal. Det fanns inte men jag hittade systemkraven. 486SX/33, 8 MB Ram, minst 8MB ledig plats på hårddisken, grafikkrot som kan visa 256 färger och 2x cd-rom-station. Helkul. Jag tror min dator lever upp till dessa krav. Jag lägger ner denna plan och går tillbaka till att rita på papper.
Nu ska vi till Hanna och Anders men imorgon ska vi jobba på tomten. Tar lite nya bilder då. Far har tydligen varit där med lien i går och slagit det sista av gräset. Ha en bra lördag.

Inga kommentarer: