torsdag 2 maj 2013

Målning och kakel

Trots bokslut och jobba länge fick jag ett ryck när jag kom hem.
Jag var ut och målade lite i garaget.
Då kom jag ihåg att ta lite kort och här kommer de.
*
Helgen efter förra inlägget ägnades mest åt gips.
Nu är gavelväggen klar.
*
Helgen som var då städade vi och tog en tripp till återbruket.
Alltid lika kul. Påminn mig om att aldrig köra släp dit.
Sedan målades det vitt på gaveln.
Nicke målade sista gången igår på 1:a maj.
Så nu är det sista vita klart inne i garaget.
Jippi.
*
Jag passade på att prova att kakla.
Jag har nu gjort de flesta momenten i ett bygge.
Ja, förrutom att lägga tak, papp och tegel.
Det blir jag påmind om...
*
Kolla, det blev väl inte så tokigt.
Men jag paltade en del och det var tur att far höll koll.
Snyggt kakel oxå, lite lyxigt för ett garage kanske.
Det är rester från när vi gjorde om badrummet i lägenheten.
"Den som spar..." 
Tror ca 30% av allt i garaget är återvinning.
*
Jesper roade sig oxå med kaklet.
Fast mer åt det destruktiva hållet.
Påhejad av morbror förstås =)
*
Ikväll målade jag lite lila.
Bara en gång till sen är det klart.
Nu till helgen blir det nog påbörjan av portarna,
lite ogräsrensning, kanske fräsning oxå.
Får se vad som händer.

Inga kommentarer: