måndag 15 april 2013

Elen i garaget

Jag känner mig lite nostalgisk.
Vår sista elväska för bygget åker snart bort.
*
Där hänger den. Ovan brandsläckaren.
Fin och blå och har varit med ett tag nu.
*
Det här är varför den snart åker.
Förra veckan blev vi med elcentral i garaget oxå.
Och vår smarta elektriker satte in två timrar direkt i centralen,
som styr våra uttag på utsidan under carporten.
Till motorvärmarna. Smidigt och snyggt.
*
I lördag var Nicke flytthjälp medan jag kände mig huslig och bakade limpor.
Sen blev det bio för mig och Rickard. Såg Oblivion. Ganska ok.
Sen under söndagen åkte jag bort och roade mig med vänner.
När jag kom hem såg gaveln ut så här.
Isolerad och snart färdig med skivor.
Ser ni att även de sista lysrören åkt upp.
Det sitter även ett ovan blivande arbetsbänken.
*
Bara lite spikande och målning kvar inne.
Sen satsar vi på takfot, saknad panel och verandan.
Sedan tar vi nog....  Lugn. En sak i taget!

Inga kommentarer: