tisdag 18 september 2012

Tak, rosa förråd och bär

Ok, vad har hänt sen jag skrev sist? En hel del faktiskt.
En bisak men viktig för mig, är att bilen är nu lagad. Yes.
Nu slipper vi cykla till dagis när det regnar och höstruskar.
Fick dock åka tillbaka redan i måndags med den då samma lampa lyste igen.
Visade sig bara vara att de glömt sätta dit en slang när de bytte motorn.
*
Förra helgen fortsatte Far och Nicke med taket.
Här sätter de upp för luftspalten (tror jag det kallades).
Loftet blev målat och sen fortsatte de över där lyften ska stå.
Sen...  Tog det slut på material.
Jag målade förrådet och sen blev det en tur till återbruket.
I torsdag var Far till affären.
Detta lilla lass kom han hem med.
Han som körde trucken på affären sa att det skulle bli tre vändor.
Far insisterade på en. "Det går aldrig..."
Den mammen känner inte min far  =)
*
I lördags isolerades det samt väggen mot garageplan.
*
Under söndagen sattes det upp plast, reglar och lite mer gips.
Här står de och diskuterar var lysrören ska sitta.
Det hade de visst glömt bort oxå ska upp,
dvs dras ut el till dessa.
*
Så här ser väggen ut.
Här är det oxå plast och reglar nu.
*
Jag målade som sagt förråden.
Ni kommer ihåg den aprikosa färgen i trädgårdsförrådet.
Den valde jag. Ganska fint.
*
Nästa förråd blev rosa.
Det var Nicke som valde det.
"Lite kul med färg."
Snyggt, nja men kul.
*
Ikväll var vi ute och snickra jag och Jesper.
Ok, vi fick lite hjälp av Far som dök förbi.
Det blev denna landgång till förrådet.
Denna är så kartongerna vi ställer ut inte ska stå direkt på golvet.
Nu kan vi börja rensa i gästrummet. Jippi.
*
I lördags när jag var klar var det så fint väder.
Jag tog med mig Rickard och Jesper till skogen.
Då Rickard har lite svårt att gå hittade vi en hyfsad stig.
Där drog han upp med moppen.
Såg ganska kul ut.
*
Det syns runt munnen på Jesper vad vi hittade.
Detta var halvlek så vi fick mer.
Det blev lite svamp och nästan 4 liter
lingon och blåbär. Väldigt goda till våfflor.
*
På söndagen hamnade vi R, J och C nere på stan och bio.
Blev erbjudna att följa med Arwid och föräldrar.
Vi såg Madagaskar 3 i 3D. Den var jättekul.
 Och så snyggt det var i 3D.
*
Sen måste jag visa en bild till.
Förra fredagen tog jag och Jesper en cykeltur på 4,5 km.
Vi tittade bla på "Gropen". Det var nästan inget vatten kvar.
Helskumt, tydligen var något rör sönder.
Vi var runt och tittade lite.
"Här måste vi bada nästa sommar" blev kommentaren.

Inga kommentarer: