onsdag 5 september 2012

Kalas x2 och karneval

Efter vår intensiva period med gräset kom vi av oss igen.
Jobb, dagis och höst. Så som det ska vara.
Men jag tyckte det var extra motigt i år.
Vi vill ha mer semester.
Kul är att vi har haft kalas och varit på karneval.
Och Nicke blev kändis...
*
Detta kort var med i VLT. Visst blev det bra!
Artikeln handlade om nya Dallas. 
Jag såg en efterlysning om Dallas-fans och tipsad om Nicke.
Det slutade med en helsida i tidningen och två radiointervjuer.
Mycket kul tyckte Nicke.
*
Sen har vår lill-kille fyllt hela 5 år.
Han blev firad med buller och bång.
Undra vad det är i detta paket =)
*
Har vi äntliget fått en gräsmatta måste man
ju få forbollsmål, koner och en ny boll.
Det var uppskattat. Även så det spelades i regn härom veckan.
Mer paket och lite gäster.
Himla tur vi fick med vädret.
*
Farmor, kusin, "faster" och mormor.
Många kom och grattade.
Gott med glass och massa tillbehör.
Tom en tröja blev poppis.
Den var ju med Angry Birds på.
*
Helgen efter var det dags för Piratkalas.
Med grabbarna inbjudna.
*
Här skjuter vi "kanonkulor".
De hade kul och dragkampen var extra kul.
*
Men fiskedamm och godis var nog bäst ändå.
*
Jesper har hunnit spela sin första fotbollsmatch oxå.
Iofs bara 2x15min som uppvisning men det räckte gott.
Jag gillar verkligen denna bild på Jesper i luften.
Det är svårt att stå still och lyssna ibland.

Vi hade karneval på byn i lördags.
Jättekul att klä ut sig och gå i tåg.
Och ja, även jag och Nicke var utklädda.
Synd så fick vi inte så många bilder.
Efteråt ville vi äta på byn men det slutade med att
alla kom hem till oss och vi grillade hamburgare.
Funkade fint.
*
Jag har även hunnit med en tjejkväll.
Blev riktig nostalgi då vi satt på fik i flera timmar först.
Och vi har slappat lite grann mellan städningarna =)
*
Nu har vi klarat av höstens fester på ett tag,
Vi blev lovade en kräftskiva hos en kompis men vi får se...
Inte hört något än ?!?
Får väl satsa tid på huset istället !!

2 kommentarer:

Sabrina sa...

Är jag faster? :P
//sabrina

sabrina sa...

Är jag faster? :P

//sabrina