tisdag 19 oktober 2010

Söndag och Måndag

I söndags blev jag klar med tapeterna
i Jespers och vårat sovrum.
Så fort jag var klar kom nästa moment.
Nämligen golvet. Nicke och Far började med det...
... medan jag tog med mig Jesper på teater.
Vi samt Arwid och Mia gick och såg på Laban.
Det var jätteroligt tyckte båda två.
Efteråt fick vi komma upp så scen och titta.
Arwid passade oxå på att krama Laban,
men Jesper höll sig lite på avstånd.
Efter teatern åkte vi till huset och kollade.
Jesper tyckte det var konstigt att
vår skänk stod där.
Den stod ju hemma nyss ;)
Undertiden vi roade oss så hände det här.
Golvet var i princip klart.
Det blev skitsnyggt.
I måndags kväll var jag till huset igen.
Denna gången blev det tapet i gästrummet.
Det tar lite tid att komma igång.
Det ska planneras, mätas och skäras.
Tyvärr hann jag bara med tre våder.
Men det är bättre än inget ;)
Far hade på förmiddagen lagt mer golv.
Nämligen i Jespers rum.
Han blev nästan klar på kvällen.
Måste bara visa denna bild oxå.
Det är minsann inte bara vi som bygger.
Detta snygga ekipage har Jesper och Rickard fixat.
Påminner om något jag sett förrut...  ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

he he :-)

Malin Lj - Mamma till Walter sa...

Va fint det blir!!! Inte långt kvar nu alls! :)