onsdag 27 oktober 2010

Helgen som gick

Det är roligast med bilder ;)
*
Jag har tyckt att det blir lite väl mörkt när jag är vid huset på kvällarna. Ni kanske kommer ihåg att jag är lite feg när det blir mörkt. Sen tror jag att jag har bott i stan för länge. Iallafall så har snälla far satt upp en lampa på garaget. Tack.
Värmepumpen kom äntligen i fredags. Nu står den i förrådet och väntar på inkoppling. Tyvärr fick vi lite problem. Vi har satt golvbrunnen där ena benet ska vara. Hoppas det går att fixa annars blir det jobbigt. Rörmokaren ska komma denna vecka...
Köket har packas upp. Jag är ganska nöjd fortfarande. Visst hade det varit kul med massiva ekluckor men då hade vi fått skippa vitvarorna eller något annat. Vi måste ju försöka följa vår budget.
*  
Så här såg det ut i söndags. Passar bra men väggkontakten till diskmakinen behövdes flyttas. Ett skåp med lådor fick inte plats annars. Tur att det gck enkelt att göra.
Entrédörren är uppe med tillhörande sidoljus. Denna dörr älskar jag men här blev det lite dyrt... Vissa saker kan jag faktisk inte motstå trots budgeten.
Jössen vilken tid tapeterna tar. Tur att vi målade så mycket som vi har gjort. Jag trodde gästrummet skulle bli klart som i söndags men det saknas en hel våd och två skurna vid dörren.
Måste även lägga med en bild på VÄBBen (världens bästa barnvakt). Inte nog med vår vilde, i söndags blev de två, medan mamma Mia ville titta på huset. Här tas det en paus i allt härjande.
*
Vi hann även flytta lite mer möbler och saker i söndags. Nu finns det inte mycket kvar här i lägenheten. Jesper börjar dock bli lite orolig för sina leksaker. De har ju inte packats än. De måste ju oxå följa med till huset. Inte lätt att förstå att det tar en stund till innan vi bor där och att det bara är saker vi inte behöver just nu som flyttas. Sötisen.
*
Mer som händer är att i måndags var mäklaren här. Nu är det oxå på gång. Känns skönt att äntligen ha tagit tag i det. Vi skulle kunna sälja själva eftersom lägenheten inte är värd så mycket men jag vill slippa mer pappersgöra och det ska bli skönt att någon annan fixar det. på torsdag nästa vecka blir det fotografering och sen blir det visning. Måste bara städa mer, tvätta fönster packa ner fler saker... Suck. Vi vill ju bara jobba på huset, inte här. Nödvändigt ont.
*
På fredag är det bokslut igen. Denna gång ska jag ta över en massa nya (svårare) arbetsuppgifter. Spännande. Mer kul är att Nicke börjar på sitt nya jobb på måndag. Det gick fort kan jag säga men känns bra. Allt på en gång så har man inte tråkigt ;)

Inga kommentarer: