tisdag 17 november 2009

Tegel

Vilket tråkigt väder vi har. Jag känner mig helt däckad och har ingen energi alls. Jag tror resten av familjen känner likadant. Därför blir det inga bilder idag heller. Ska snart krypa upp i soffan och se på dumburken en stund.

I helgen som var så lade vi på de sista takpannorna. Eller nja... Det saknas ett par i vinkeln mellan taken på huset. Sen ska det dit lite mer hängrännor och en del plåt. Ett par vindskivor oxå men sen är taken klara.

Vi har klurat på vad vi ska göra härnäst. Antingen tar vi panelen eller så börjar vi inne. Svårt. Det jag tror kommer väga över mot panelen är att vi inte vill isolera in någon fukt. Det var som sagt ganska blött på plattan och vi är inte säkra på att syllen har torkat riktigt än. Vi får se. Skulle vara lit kul med panelen tycker jag. Då blir det ännu mera hus av det hela. Vi får se till helgen om vi bestämt oss.

Inga kommentarer: