tisdag 8 september 2009

Taket ska upp - lördag del 1

Vi har underbara vänner. När det blev bestämt att vi skulle lägga taket denna helg ringde vi runt och frågade om någon var sugen att hjälpa till. Det måste gå ganska fort att lägga takpappen då bräderna helst inte får bli blöta.
Vilket gensvar vi fick. Ni är underbara. Stort tack.
*
Efter lite sågande, listuppsättning och funderande började vi att spika papp.
*
Snart klara. Det gick ganska fort.
Brädorna ni ser används bara som fotsteg och ska tas bort.
*
Här ser ni nästan hela arbetslaget. Från vänster:
Lennart (nere på ställningen), Nicke, Danne, Johan, Hanna, Janne (Nickes far), Stig (min far) och sist men inte minst - Ulle. Saknas gör Larsson och jag själv.
*
Nicke på sitt garagetak.
*
Eftersom jag är höjdrädd kom jag inte upp på taket eller ens ställningen.
Jag skötte istället "brädgården" och langade upp material samt fotograferade.

Inga kommentarer: