söndag 26 april 2009

Resten

Jag kom på att det var ett tag sen jag skrev om oss själva. Det blir mycket om bara huset men hur har vi det då? Jo, det rullar på. Jesper pratar hela tiden nu och vi har fått ett par tvåordsmeningar. Han har lite humör, är rätt bestämd av sig och börjar få egna idéer om vad som ska göras och när. Han närmar sig ju den berömda tvåårsdagen. Killen är samtidigt helt underbar, så himla charmig och busig. Han älskar att vara ute och då framförallt i sandlådan. Morfar (och lite jag) har byggt en och ställt hemma hos mormor och morfar. Den blev helpoppis. I samma veva fick Larsson en oxå att ha uppe hos sig. Dagis funkar skitbra och oftast blir han sur när jag kommer för att hämta hem honom. Det känns skönt att det går så bra.

För mig rullar det på på jobbet. Jag blir kvar i tre månader till, alltså till sista september. Där jag är får de hyra in konsulter på minst/max tre månader i taget. Jag trivs jättbra i gruppen och nu börjar jag lära mig systemen oxå. Jag ska få utökade arbetsuppgifter nu efter detta månadsbokslut. Själva upplägget och uppgifterna är lite annorlunda mot vad jag är van vid. Företaget jag är på har koncernredovisning och då de är börsnoterade i USA så är det mycket andra regler att följa. Sen är ju allt på engelska och det är inte alltid så lätt. Det är iallafall en väldigt bra erfarenhet.

Nicke jobbar oxå på. Han känner sig lite sliten bara. Det är ibland tungt att först jobba hela veckan och sen vara på tomten hela helgen. Aldrig blir det sovmorgon. Men idag har vi en fridag och då får han vila sig. Just nu sitter han och Jesper i soffan och morgonmyser.

Inga kommentarer: