söndag 26 april 2009

Huset och flytta

Nu ser man verkligen hur huset ska se ut. När vi bara hade sprayat ut konturerna tyckte jag det såg jättelitet ut. Nu har jag ångrat mig. Huset ser enormt ut för att inte prata om garaget. Nu är det urgrävt för grunden och det är uppsatt pålar som vi ska använda till profiler. Profilerna utgår sen lantmäteriet ifrån när de gör en sista utsättning av huset på plats. Bilder har jag tyvärr inte nu för vi har tagit kort med mors kamera och jag har inte flyttat över dem.Vi ska under nästa vecka börja lägga ut fiberduken som ska vara underst. Men vi måste oxå ha med rörmokare snart. Kruxet är att vi inte får in de anbud vi begärt. Det verkar som att alla rörmokare är väldigt upptagna och har inte tid med vårt "lilla" projekt. Suck. Far skulle jaga på några av dem imorgon. Isoleringen och kantbalkarna är iallafall beställt. Det kommer på tidag den 5:e maj, i lastbil OCH släp. Det blir några kubikmeter. Spännande. Kan berätta att vi har bestämt oss för köket oxå. Det blev Ballingslöv. De har ett par roliga lösningar för hörnen och killen som hjälpte oss att fixa ihop en ritning var väldigt duktig. Det blev lite dyrare än vi trodde (ca 140 000 kr) men skit samma. Det ska ju hålla ett par år.

Vad menar jag då med flytt? Jo, igår hjälpte vi Danne att flytta. På en vecka sålde han sin lägenhet och köpte ett hus. Snabba ryck. Och jag som trodde vi skulle flytta före. Jag är lite avis måste jag säga. Huset är jättefint. Visst, det finns alltid småsaker att göra som tapeter mm men då handlar det ju mest om smak. Inget måste göras för att det ska vara beboligt. Kul för han och inte minst för hans hund som får en hel trädgård. Lycka till i nya huset.

Inga kommentarer: