lördag 29 juni 2013

En månad senare...

Jisses, nu har det gått en månad sen sist jag skrev. Det har hänt en hel del också men just nu har jag inte tid, eller snarare ork, att lista allt. Jag tar bara de stora punkterna så får jag skriva mer sen. Inga kort har jag lagt över på datorn heller så det blir ett trist inlägg =)

Så vad har hänt och vad har vi gjort?
  • Gräset är helt klart. En hel del tistlar att rensa bort i det nya bara.
  • Slipersen är klar på vänstra sidan om uppfarten.
  • Det växer så det knakar i våra pallkragar.
  • Vi har en "altan" på baksidan. Möbler på gruset och två partytält.
  • Vi har varit campingplats över midsommar.
  • Vi har fira midsommar och en 30-åring.
  • Jesper har haft avslutning på förskolan. Dock en vecka kvar till sommarlov.
  • Idag har Nicke och far påbörjat takfoten.
  • Beställt fönster till garageportarna.
  • Inköpt material till garageportarna.
  • Fått ordning på handfat och vatten i garaget.
  • Köpt mer färg. Börjar måla takfot imorgon.

Två veckor kvar att jobba innan semestern börjar. Det känns långt just nu. Men under tiden tar vi tillvara på det härliga vädret ändå med bad i Larssons pool, grillning på "altanen", vattenkrig, hoppa studsmatta mm. Som sagt, det får ta lite tid med huset. Det finns så mycket annat kul att göra. Fast vårt beslut att inte åka ut med husvagnen på någon längre tur i år, känns ändå som en bra idé. Då kanske vi kommer en bit trots allt annat kul.

Jag återkommer (förhoppningsvis snart) med bilder och lite mer struktur på vad som hänt.

Inga kommentarer: