lördag 2 februari 2013

Garaget

Sist jag skrev om garaget hade vi målat där liften ska stå.
Helgen efter det (v49) möblerade vi om.
Så vi kom åt bredvid förråden.
Men sedan blev det inte så mycket mer.
Helgerna fram till jul bestod av julstök, julklappar, julbak,
storstädning tom bakom kyl och frys.
Sen var det massa jobb för mig och sen nyår...
*
Tror det var helgen vecka 2 när vi körde igen.
Då såg det ut så här i taket.
*
Och då var väggen vitmålad.
*
Helgen efter inköptes det lysrör till taket.
Bara de första 4 samt tre från fars garage till nocken.
Om det blir bra lyse av dessa kommer
vi köpa 15 st till.
*
Jesper provade att gå upp på loftet men
det blev lite läskigt.
*
Under söndagen den 20:e kom det upp
gips i taket samt kablar till lysrören..
*
Under förra lördagen den 26:e spacklades taket.
Sen åkte jag och Jesper till Leos medan
Nicke hjälpte Johan riva badrum.
På söndagen målade jag lila på väggarna samt
Far fixade mer spackel i taket.
*
Nu denna helg kör vi igen.
Dock tog "mina" jobb slut.
Därför bloggar jag istället medan J och R
spelar poker =)

Inga kommentarer: