måndag 13 augusti 2012

Gräsmatta på baksidan

Som jag skrev tidigare så var det meterhöga tistlar
på baksidan när vi kom hem. Samt att det fanns tistlar i gräset.
Jag började med att städa vagn och sen plocka tistlar samt klippa gräs.
*
Isamråd med min far så sa vi att nu kör vi på.
Så vi kämpade från morgon till ganska sen kväll.
Och tänk. Det gav resultat.
*
Så här såg det ut fast då överallt. Denna bild är tagen den 30/7.
Då hade vi redan rensat bort en hel del.
Kan säga att efter 4 dagar med ogräs så
hade jag en grym träningsvärk i baksida lår.
*
Den 30/7 hade vi hunnit så lite av det som syns här.
*
Fint väder hade vi. Han blev bara lite bränd.
Nicke har ett par vita snickarbyxor på sig nu.
*
Den 31/7 hade vi rensat ända hit.
Samt fräst mycket av det som här är till vänster.
*
Många vändor till återbruket blev det.
Jesper tycker det är superkul att lasta av.
Helst ska vi ha många stenar och så ska det finnas en toastol,
några krukor eller porslin att kasta på.
Skönt att kunna lägga allt på fyllnadsmassor iallafall.
*
Den 1/8 gjorde vi klart och sådde här,
utanför datarummet, vid vagnparken.
Sen åkte vi och firade far som fyllde år.
Under de kommande dagarna slet vi på.
Förutom att kratta och åka t.o.r återbruket så slog vi även
av en del av dikeskanten med lie.
Vi måste ju hålla efter vår vagnparksinfart oxå.
*
Den 5/8 sådde vi det sista av gräset på baksidan.
JIPPI !!!
*
Och nu kan jag säga att det har börjat komma upp här.
Jag tänkte ta kort i helgen så får ni se efter två veckor.
*
Visst ser det bra ut.
Snart kan det börja planteras, sparkas boll och byggas altan...
Nu har vi bara gräs kvar på "vägen" och högen samt vänstra sidan vid uppfarten.

Inga kommentarer: