måndag 28 maj 2012

Sått på framsidan

Denna helg har vi kämpat med framsidan.
Förra helgen gick åt till barnkalas och 30-års fest,
men det tog vi igen nu.
*
Under veckan la vi slipersern på plats.
Det tog lite tid och vinklarna blev sådär.
Tur att allt går att justera med en slipmaskin.
*
I lördags började far med att fräsa.
Nicke och jag krattade och lastade
kärran med sten och skräp.
*
Så här var resultatet på kvällen.
Överst ligger lite sand som vi fick.
*
I går var det meningen att vi skulle tömma kärran
för att kunna lasta mer men icke...
Det var visst pingstdagen och stängt på återbruken.
Suck. Det blev mer kratta och fräsa istället.
Skräpjorden lade vi i högar i väntan på tom kärra.
*
Det var ju inte bara pingst igår.
Vi hann med att fira lite morsdag oxå.
En kaka på maten blev det.
*
Tur att dagis var stängt idag =)
I morse åkte jag, Jesper och far till återbruket istället.
Jesper är en hejare på att lasta av.
Fast när han insåg att man fick kasta sten på
de toastolar som stod där så förlorade vi en avlastare.
*
Väl tillbaka lastade vi upp de högar som fanns kvar.
Krattade lite till och sen sådde jag gräset.
Trots duggregn så vattnade vi en stund.
Visst ser det bra ut.
*
Totalt blev det tre vändor till återbruket idag.
Jag var med på två men Nicke tog den sista.
Jag hade mjölksyra i armarna så det hette duga. 
Jag och Jesper åkte och handlade istället.
Mat, solglasögon och en ny bilstol. Ja, lite smått och gott.
*
Jag måste visa detta. Det blev lite slangar till idag.
Jag tycker det ser ganska kul ut. De går till gräset här bakom,
det vi sådde i dikeskanten på baksidan och två till framsidans spridare.
  Och ser ni att det växer här nu.
Det blir till att köpa en gräsklippare snart =)

Inga kommentarer: