tisdag 17 januari 2012

Igång med bygget igen

I lördags satte vi som sagt fart med garaget igen.
Skäms nästan när jag inser att vi inte gjort något på en månad.
Ja, ja. Det var ju faktiskt skönt med "jullov".
*
 Jag började i lördags med isolering mellan spikreglarna.
Far fixade lite eldragning samt mätning av osb-skivor,
medan Nicke skruvade upp alla skivorna.
Bra teamwork :)
*
 Här mäts det och diskuteras hur högt taket i förrådet ska vara.
Ovanpå förråden ska det bli ett loft.
För däck och annat skrot.
Nej men,  jag menar ju "reservdelar".
 På söndagen kom alla gipsskivorna upp.
Vi lämnar en bit upp mot taket då vi tar väggarna först.
 Sen blev det bara jag och Nicke kvar.
Vi rensade upp så vi kom åt halva den vänstra långsidan.
Och sen tätade vi mellan kantelementern och asfaboarden.
Vi kom en bit med isoleringen men...   Det tog slut !
Idag är det beställt mer och det ska hämtas imorgon.
*
Måste bara tillägga att F-N vad det kliar med isolering.
Och både jag och Nicke reagerar med hosta på allt som flyger omkring.
Far bara tittar på oss och undrar vad vi menar...
*
 Kolla vad plats det blev efter ommöbleringen.
Vi kommer ju in och kan röra oss.
Fast imorgon kommer som sagt ett stort lass material.
*
Jesper hade oxå fullt upp i helgen.
Han och Rickard fixade några snygga tröjor.
Nästa helg blir det visst "stryka på tryck".

1 kommentar:

Anonym sa...

Njae 5-7 dagar innan stryk t-shirten kommer :-)