tisdag 8 november 2011

Lånet är placerat

Vet ni vad. Huset är värt något.
Nämligen 2.900.000 kr  (+/- 150.000 kr).

Det känns jättekul att mäklaren gillade huset och läget. Även nu fick vi kommentarer om garagets storlek men det var med lite avund och i värderingen står det "garage/industrilokal". Så stort är det väl inte ;)  Den 2:a nov var jag till banken och idag fick vi hem de sista papprena. Kreditivet är avslutat, resterande summa utbetalt och nu har vi att brottas med amorteringar istället. Det är skönt att se slutet av tunneln.

Annars så har vi varit förkylda, sett Pettson och Findus på konserthuset, jag såg showen Johnny Cash, Nicke sträckte låret, haft bokslut igen, varit på föräldramöte, strutat med telefon mm mm

Jag hinner knappt med. Det är extremt mycket just nu. Skrev en lista på sånt som borde göras nu, fast helst igår, men när jag var uppe i 43 punkter gav jag upp. Och inser ni att det snart är jul. Jisses. Bara två veckor kvar till 1:a advent.

Jag får tänka som Alfons pappa:
"En sak i taget och var sak på rätt plats."
*
 Vårt fina träd i höstens färger...
*
 ...men alla löven måste visst ramla ner oxå. Suck.
Eller som min bror tyckte:
Välkommen till villalivet.
*
 Så här såg garagets framsida ut den 25 okt.
*
 Här är långsidan mot grannen för två dagar sen.
Underpanelen är uppe.
*
Och långsidan idag med överbrädor på.
Det syns lite dåligt men det är Nicke som målar längst bort.
Bara runt elskåpet kvar.
*
 Så här fint är det nu på uppfarten.
*
Löven är borta.
Möbler, leksaker och cyklar är under pressen.
Nu är det bara att invänta snö och kyla.
Just ja, vi har glömt att rensa hängrännorna på löv.....
Det måste jag lägga till på listan  ;)

Inga kommentarer: