söndag 2 oktober 2011

Snart klart med husets panel

Nu var det visst ett tag sen igen.
Jag måste skärpa mig annars blir de ju ingen bra dagbok för oss.
*
 För två helger sen var det städning i garaget.
Jag fick stor hjälp av Jesper när vi lastade kärran.
Undra hur mycket spill vi har slängt vid det här laget.
Far sa att ca 10% brukar bli spill vid byggen.
Det är ju massor egentligen.
Jag måste visa mina tofflor.
De är snart inte svarta längre.
Och ni skulle se mina kläder :)
 Grannen har äntligen fått upp sitt nya staket.
Det gamla låg ner, inte så bra med tanke på taggtråden överst.
Nu känns baksidan som mer vår när vi har detta som avgränsare.
*
 Bild på garagets sida mot huset.
Bara foder kvar runt fönstren.
Sen ska det iofs bli mer panel ovan det vita.
Vi gjorde denna avdelning för att matcha huset.
*
 En klar vägg !!!
En takfot på detta så..
*
 Denna bild blev så bra på mina killar.
Ställningen är som ni ser rest igen, förra helgen.
Denna baksida av garaget är mest utsatt för väder.
Skönt att få dit panel innan vintern.
*
 Denna helg gick mest åt till att sätta upp spikreglar på garaget.
Jag är glad att jag slipper klättra upp :)
*
 Mer spikreglar.
Denna gång på garagesidan mot grannen.
*
 Baksidan av huset.
Det är bara i denna vinkel som det saknas panel på huset.
Det har tagit tid att passa in alla bitar vid fönstren.
Men snart är det klart !!!
*
Framsidan med knutar och allt.
Sen måste vi fixa ordning verandan och pelarna.

1 kommentar:

Mutigalarsson sa...

Härligt Suveränt jobbat.