tisdag 30 augusti 2011

Ännu en månad utan inlägg

Eller ja, nästan en hel månad. Jag måste bättra mig. Nu har vi haft 4-års kalas, första veckorna på jobben efter semestern, första dagis veckorna mm. Inte så oväntat men nu är Jesper förkyld. Dock har han klarat astman bra. Mindre bra mår däremot vår bil. Volvon som klarade hela semestern utan att krångla har nu lagt av igen. Denna gång har jag stortröttnat och vi letar efter en ny. Lite drygt är väl att jag måste be om skjuts eller cykla och ta bussen till jobbet ett tag. Suck.

Huset då. Jo, det går framåt. Allt som sitter uppe är målat en sista gång. Alla fönsterblecken är på plats. Lite kul är att någon dag efter att de kom upp så störtregnade det. Jag tyckte det lät konstigt någonstans i huset och gick runt ett tag innan jag kom på vad det var. Det var ju regnet på fönsterblecken. Suck. Målningen på de brädor som saknas går segt. Det där jä*la gundfärgen torkar ju aldrig....

Nästa gång kanske det kommer bilder.

Inga kommentarer: