måndag 30 maj 2011

Panel, panel och mer panel + en tiger

Förra helgen präglades av förkylning.
Började med Jesper sen jag, Rickard och mormor.
Förstås. De är giftiga de där dagisbacillerna.
Denna helg har vi dock kämpat på.
*
Detta blev min målade skörd på två dagar.
Tyvärr bara grundat än så länge...
Nicke fick städtjänst och lastade kärran.
Dagsfärska bilder. Jag var nyss ut och tog kort.
Insåg att de jag tog igår inte blev bra.
Så här ser gaveln över datarummet ut.
Imorgon kommer plåten på vindskivorna upp.
Här har vi baksidan.
Och framsidan med härlig kvällssol.
Locken ska oxå på men vi väntar på brädan under plåten.
Den är under målning.
Micke hjälpte till med målning av vindskivorna.
Jag tar en kort paus och vilar fötterna.
Jesper undrade varför jag hade så mycket färg på magen :)
Det blev lite moppe mek oxå.
Morfar fick nästan inte hjälpa till.
Vi kan själva tyckte Jesper.
Sen måste jag ju visa vår tiger.
I fredags hade förskolan vårfest med djurtema.
Det var väldigt lyckat med ponnyridning, tipspromenad,
 hoppborg och uppträdanden av avdelningarna.
Jesper trivdes på scen :)

1 kommentar:

Mutigalarsson sa...

Ja du det, var fler som fick flunsan
Bror