söndag 24 april 2011

Bygger igen !!!

Förutom god mat och massa godis så har vi nu satt igång igen.
Jag har inte gjort så mycket än och får nog vänta tills det är dags för färgen.
Nicke har lite svårt att greppa det här med höjdskräck.
Det är bara viljan säger han men nej, inte när det handlar om -skräck. 
*
Gaveln vid köket var först ut. Så här har det sett ut ett tag.
Ja, fast utan ställningen förstås.
Efter igår såg det ut så här.
Nu sitter det spikreglar på plats ändå upp.
*
Här kom det även upp ett prov på hur vindskivorna ska se ut.
Vi tyckte det blev bra.
Vi bestämde oss även för att bygga in takfoten.
 Om man spar det till sen är det risk att det inte blir av. 
Igår kom även ställning upp vid tvättstugan.
Idag har det satts upp reglar här med.
Men det har jag ingen bild på nu tyvärr.
Jag fick åka och köpa mer spik istället.
I torsdags fixade jag ett färgprov för fasaden.
Här är det målat på en skiva.
Jämförde med dörren och det vita i fönstret då vi ska ha vita knutar.
Undra om det inte är för ljust ändå...
Jesper och jag fixade målningen på skivan.
Det var superkul tyckte killen.
Han är så cool i sina snickarbyxor och arbetshandskar.
*

Inga kommentarer: