lördag 11 december 2010

Värmen är fixad

Veckan som gått har väl inte varit den bästa. Vinden skulle ha isolerats i tisdags, men nej, deras lastbil gick sönder. Våra vitvaror skulle ha kommit i tisdags, men nej, fläkten har inte kommit till butiken än. Ventilationen skulle komma igång, men nej, ingen fläkt - ingen ventilation. Elektrikern skulle ha pratat med tillverkaren och fixat spotsen i köket som flimmrar, men nej, ingen elektriker.

Dock så har vi nu 22 grader i huset och 49 grader på varmvattnet. Problemet visade sig vara en elektrisk motor som skulle ha koll på vart värmen skulle. Nu skickade den allt till golvslingorna om jag förstod det rätt. Denna motor är nu bytt och det funkar som det ska. Jippi.

Sen har jag insett att en ny kamera vore inte helt fel. Hälften av bilderna jag tar i huset blir dåliga. Men det måste vara en liten. Annars kommer den inte med någonstans. Kanske kan få en i februari? ;)
 * 
Kökskaklet blev iallafall fogat nu i veckan.
I veckan blev garderoberna uppsatta.
Idag har jag och Nicke satt på dörrarna.
Och satt upp inredningen.
(Ja, bilden är åt fel håll men jag får den inte rätt. Suck)
Även dörrarna i tvättstugan är på plats.
Insåg att jag måste ha en stege för att nå övre halvan av hyllorna.
Far har lagt parkett i nästan hela matplatsen, i köket.
Och det börjar även komma ut till vardagsrummet.

Inga kommentarer: