måndag 23 augusti 2010

Huset oxå...

Trots allt annat vi gjort denna månad så har det ändå hänt lite på huset. Men jag tror vi får avsätta hela september bara till bygget så vi kommer framåt fortare. Kan man inte söka byggledigt från jobbet?
Ja, istället för föräldraledig...
*
Far är nästan klar med golvspacklingen.
Bara tre halva sovrum kvar.
*
Jag täckmålar taken i förråd och tvättstuga.
Ett lager till i taket sen blir det väggarnas tur.
Då blir det grönt. Hoppas det blir fint.
*
I söndags morse låg det massor med saker och skräp här.
Det rensade vi undan och sen tog vi fram sågen.
Vi grovplanerar uppfarten och trädgården nu.
Jordhögen ska bort och vi måste få lite grus på uppfarten.
*
När vi lämnade huset på kvällen såg det ut så här.
Nu fick vi bättre utsikt från köksfönstret,
samt att vi kommer under med grävskopan.
*
Roligast är dock detta i lilla badrummet.
Vi har kakel på väggarna.
*
Denna vecka ska jag förhoppningsvis hinna måla lite mer.
Nästa vecka kommer Mälarenergi och gräver för vatten och avlopp.
Det går framåt...
*

2 kommentarer:

Malin Lj - Mamma till Walter sa...

Roligt att det går så bra med huset:) Och extra kul att ni ville ta en hel helg från huset för att vara med på vår fest! För jag förstår om ni nu vill lägga in en extra växel o bli klara nu.

Åsa sa...

hej jo då LCHF funkar bättre än vad jag trodde. Mina recept hittar jag från lite olika sidor men kolla på de här. http://www.lchfrecept.com/ http://www.lchf-kost.se/posts/lchf-frukost.aspx

Jag själv äter inte frukost. Andreas äter bröd nu men funderar på att sluta och äta ägg och omelett och äggröra och så istället.

Målmedveten vet jag inte riktigt om jag är. Ligger här och grymtar när Andreas sparkar upp mig ur soffan. Jag orkar bara inte ha mer ont. Nu när mina värktabletter inte funkar längre som de ska måste jag göra något så jag klarar smärtan bättre och det jag kan göra är att bli starkar så jag orkar mer.

Men det går helt ok tror att det är för att jag tar så lätt på det. Jag bantar inte utan jag provar det. Kommer det inte funka mer med LCHF så kommer jag nog lägga ner. Men nu är det för gott för att sluta. Så vi har sagt vi kör på så länge vi hittar goa recept.