söndag 28 mars 2010

En kort husuppdatering

Igår var Nicke uppe en stund och jobbade på fm. Idag blev det en stund på em för oss båda. Vi var lite trötta efter gårdagens påhitt samt denna jobbigt tidsomställning. Jag måste snart sova så här kommer en kort uppdatering på saker som hänt.
*
Nästan alla skivor är uppe och här är kort på vardagsrummet.
Jag tog med denna för att visa hur dammigt det är.
Först trodde jag det var smuts på linsen men nej...
Det är damm som virvlar omkring.
Vi kanske måste vädra bättre...
*
Förra helgen kom elskåpet upp i förrådet.
Vi hann även sätta upp väv bakom.
Denna väv ska sedan målas men vilken färg vet jag inte än.
*
I fredags kom rörmokaren.
Han fixade detta "ställ" för alla vattenrör.
Även det i förrådet. Kommer inte finnas plats för hyllor snart.
Han fixade även så alla vattenrör kom ut genom väggarna,
i badrummen och i köket.
*
Idag och igår har vi satt upp gipsskivor.
Både i taken och på väggarna. Denna bild är från vårt sovrum.
Ljudet i huset har förändrats. Det är väldigt dovt nu.
Vilken skillnad isoleringen och gipskivorna gör.
Men min enda tanke idag var: Hjälp, vad spackling det blir...
*
Just det. Höll på att glömma.
I torsdags hämtades de sista fönstren.
Hoppas de håller sig hela tills de kommer upp.
Jag och far har även hittat en lösning på fönstersmygarna.
Jag är ganska nöjd med den lösningen.
Hur det ska bli får ni se sen när det sitter på plats.

1 kommentar:

Åsa sa...

hejsan kul att det framåt med huset. Nu kan det inte vara långt kvar till flytt? Har ju tyvär glömt att nicke har fyllt så du får gratta han från oss i efterskott.