måndag 12 oktober 2009

Vår helg i Stockholm

Då vi nu har varit ett par i 10 år så fixade jag en resa för bara mig och Nicke till Stockholm.
Nicke visste att vi skulle bort men inte vart.
I fredags åkte vi redan på morgonen och kom hem i söndagskväll.
Vi har haft en underbar helg och har bara slappnat av och haft kul.
*
Vi tog tåget till Stockholm.
Jag hade bokat hotell och fixat barnvakt.
*
Höjdpunkten för Nicke var att jag hade bokat bord på Helenes på lördagskvällen.
Vi åt där för tre år sedan då vi var i Stockholm och Nicke älskade deras mat.
Vi åt grillbiff med en massa tillbehör och det Nicke gillar är att man väljer antal gram på biffen.
*
Vi tog dagarna som de kom och åt när vi var sugna.
Här sitter vi på ett café i gamla stan och fikar.
Det blev oxå några glas öl och vin på pubbar vi hittade.
*
Vi hann oxå med att se en hel del.
Här är ett kort från Choklad-festivalen på Nordiska muséet.
*
Vi gick på Livrustkammaren, som Nicke tyckte var sådär medan jag stortrivdes.
Och det var tvärtom med Tekniska muséet som jag tyckte var sådär.
*
Det blev en hel del god mat och många långa promenader.
Mysigast är ändå att bara strosa hand i hand i gamla stan.
Aj, vad ont i fötterna vi hade båda två igår kväll.

Inga kommentarer: